Beslissingen op laatste avond

Vrijdag werden er slechts drie wedstrijden gespeeld in de onderlinge competitie.

De kampioen was al bekend (Cor de Jong), maar de plaatsen 2 en 3 zijn nog geen uitgemaakte zaak.

Nummer 3 Menko van Dijk was oneven en de nummers 2 en 4 Wim Muijs en Klaas van Dijk maakten er een spannende wedstrijd van. Wim trok het initiatief naar zich toe tijdens deze leuke partij.
Klaas stond met de rug tegen de muur en trapte niet in twee listige damvalkuilen. Ergens had Wim misschien wel de winst gemist, maar dat is achteraf analyseren makkelijker gezegd dan gedaan. Na ruim drie uur strijd werd uiteindelijk remise overeengekomen.

Peter de Graaf had een offday tegen Lammert Korlaar. Al vroeg in de avond liep hij in de bomzet waardoor hij eerst twee schijven achter kwam, maar enkele zetten later ging er nog eentje af. Dit was voor Peter het moment om op te geven.

Broer Klaas de Graaf revancheerde zich tegen Alexander van de Mheen.
Na een gelijkopgaande strijd combineerde Klaas verrassend naar winst en nam dankbaar de punten mee naar huis.

Stand op de tweede en derde plaats:
2. Wim Muijs 492,0
3. Menko van Dijk 475,5