Nieuw seizoen begonnen

Afgelopen vrijdag ging het nieuwe damseizoen van start. Voorafgaand aan de eerste ronde werd eerst nog de jaarvergadering gehouden.
Verder werd nog een minuut stilte gehouden voor Arie de Graaf die afgelopen jaar is overleden. “Arie heeft vele jaren diverse bestuursfuncties uitgeoefend binnen onze vereniging en daar zijn we hem nog steeds dankbaar voor.”

Er werd ook nog gedamd voor de interne Moore MKW damcompetitie. Er stonden na loting vier partijen op het programma. Lennart Bolks en Alexander van de Mheen waren als eerste spelers klaar met hun onderlinge strijd. Beide kemphanen namen geen risico’s en na een grote afruil in het middenspel kwamen beiden remise overeen.

Klaas de Graaf lootte tegen Lammert Korlaar en zorgde voor de eerste volle winst. Na een klassieke opening offerde Klaas vier schijven om er twee terug te slaan, echter wel met doorbraak en lichts 1 veld verwijderd van de damlijn. Klaas liet hierna Lammert komen om te dreigen met allerlei winnende zetten. Na een klein uurtje doorspelen sloeg Klaas inderdaad toe en hoewel Lammert ook nog dam mocht halen, was de materiële achterstand te groot: 5 en een dam tenen 1 en een dam. Lammert gaf dan ook de strijd op.

Klaas van Dijk mocht, zo had het lot bepaald, aantreden tegen Wim Muijs. Beiden gingen voor de winst spelen en zo werd het een leuke partij die uiteindelijk na ruim drie uren rekenen en overwegen een terechte remise opleverde.

Anne Wouda pakte ook zijn eerste volle winst. Slachtoffer was Peter de Graaf. Na een scherpe opening drong Anne steeds verder op en pakte een schijf winst. Dit voordeel gaf Anne niet meer uit handen en pakte daardoor de volle winst.